Тя е превърнала хобито и талантите си в бизнес. Не, за това, което прави, тази дума е неуместна. Креативност може би обобщава всичко. Намерила е начин да прави това, което иска, така, както иска, тогава, когато иска и да живее с това, както иска. Блогър, графичен дизайнер, уебдизайнер, илюстратор, рекламист, декоратор. През април участва в #ungattablexhibition заедно с още 24 творци, организирано от Advertising Artists. Автор и творец, създател на CreativU и GloryArt.
Креативизъм. В твоя сайт CreativU това е отделна секция, която търси, представя и провокира. Как реши по този начин да подходиш към творците, а не да подредиш рубриките по обичайния начин – по различни видове изкуства, теми…
– Всъщност в началото бях подредила точно тези стандартни категории, но малко по малко започнаха да се появяват статии, които не попадат в тези категории или пък комбинират в себе си няколко категории. В крайна сметка не исках да ограничавам креативността си и тази на гост авторите и създадох категорията КРЕАТИВИЗЪМ като едно специално място къде креативността е единственото изискване.
В твоя подход към модерното творческо мислене ние открихме съмишленик на каузата на Арт семестър. Ти какво откри за себе си в нашия проект?
– Никога не съм и мислела, че финансисти се интересуват от сферата на изкуствата и бях много приятно изненадана, щом разбрах, че дори се организират обучения, които комбинират в себе си творческа и бизнес мисъл.
Публикуваш ли теми, които са свързани с новите течения в управлението – за креативното лидерство, дизайн мисленето, иновативня мениджмънт, хуманизирането на брандовете, интересните тези и прогнози, че бъдещите изпълнителни директори ще са творци?
– До сега не съм публикувала материали, свързани с прогнози в бъдеще, нещата които пиша са за настоящето. Мисля, че в днешни дни се движим с изключителни темпове и промените и иновациите идват една през друга, затова е трудно да се каже какво ще се случи след една година.
В Арт семестър се опитваме да изградим една цялостна представа за успешната реализация на творците – тяхното финансово бъдеще зависи от професионалната им и личностна реализация. Но като че ли младите творци, студенти или наскоро завършили, са неуверени и скептични за своята реализация и разделят работата от изкуството. Според теб правят ли подобен избор младите таланти у нас?
– Да. Това е така. Така е, защото от малки сме чували доста пъти изрази от рода на „Художник къща не храни“, „Творците са гладни хора“ и т.н., което останало на едно дълбоко ниво и човек винаги си има едно наум. Но това са думи от хора на старото време, хора изкарващи средствата си с физически труд. Докато сега това което се цени е творческата и креативна мисъл, новаторсвото.
Ти самата как успя да събереш всичките си таланти и интереси в един проект, който създава възможности не само за теб, но и за много други талантливи творци?
– Най-добре на това описание отговарят featuring статиите в creative. В една такава статия, творецът представя себе си и творчеството си пред читателите, което го показа пред много по-голяма аудитория.
Мит ли е, че в началото на кариерата си всеки млад автор се нуждае от протегната ръка?
– Не, не е мит. При мен това беше майка ми, която винаги ме подкрепяше в изкуството ми и стъпките, които предприемах за да се развива. Това продължава и в момента.
Имаш ли вече свои открития за креативизма, който е необходим във всяка дейност?
– Да. При креативизма трябва да си новатор, а когато си такъв винаги си в непознати води, на ново място и по нов начин. Това което често ме спираше е страхът от чуждото мнение. Но с течение на времето стана ясно, че негативност винаги ще има, аз предпочитам да се концентрирам на положителното. Това което открих е, че за да си креативен трябва и да си смел и малко безрасъден J
Нарисувай инвестиция! Така звучи нашата провокация към участниците в Арт семестър. Ако Глория Шуглева е един от тях, какво ще представлява проектът й?
– Хаха. Предполагам ще нарисувам едно човече което създава, а нещата които създава се връщат в съзнанието му, защото за мен е важно човек да инвестира в себе си.
Каква ще бъде твоята провокация към участниците в Арт семестър?
– Да кажат смело по едно нещо, което искат да направят (в изкуството си), но нямат тази смелост.