Десетки самостоятелни изложби у нас и по света. Портрети, пейзажи, голо тяло, композиции. Световно признат автор на акварела. Професионалист и в графичния дизайн. Артист, канен и ценен. Нейните картини са в галерии и частни колекции на всички географски ширини – Гърция, САЩ, Канада, Израел, Франция, Белгия, Германия, Македония, Сърбия, Русия.
Още като дете прерисува творби на Рубенс и Тициан. Днес отново смело посяга към исторически личности и сцени в темата РЕИНКАРНАЦИИ, а в един цикъл за Обетованата земя дори „рисува” десетте божи заповеди. Тази очарователна дама така решително се справя и с маркетинга на собствената си фирма. Бизнес дама-художник? Селма Тодорова не разделя личността си, заради различните роли. Напротив. Те са като различните жанрове. Изграждат я по-добре и по-цялостно.
Участниците в Арт семестър ще имат честта да бъдат ваши ученици. Срещата ви с тях ще е кратка, но сигурно вече знаете на какво непременно искате да ги научите?
Смятам само да споделя своя опит, научаване не е точната дума. Добре е да сме по-отворени към света.
С какво ви спечели Арт семестър?
Смятам, че в България така или иначе освен художници се налага и да сме си мениджъри, поне да го правим по-добре, благодарение на чуждия опит.
Маркетинг? Необходим ли е той на художника?
Ако искаме да бъдем професионални художници, трябва да можем да живеем от изкуството си, за да не се налага да си изкарваме хляба по друг начин.
Вие самата как се обучавахте, за да станете добра в продажбите, в рекламата, в маркетинга?
Аз съм завършила специалност плакат и реклама в Художествената академия, така че знам как да изградя рекламен фирмен стил на една компания. Това определено помага и за провеждането на едно арт събитие, като изложба например. Продажбата на стойностни и скъпи картини е много специфичен маркетинг. Трябва да се развива внимателно и да върви след изграждането на добро име.
Миналата година в Арт семестър включихме темата за персоналния бранд на художника. Трябва ли творецът да се стреми към изграждане на лична марка?
Разбира се. Освен ако целта му не са бързи и не особено високи доходи.
Участниците в Арт семестър ще научат защо и как да инвестират. Вие самата в какво инвестирате?
В картини, които знам, че трудно някой ще купи на този етап. Огромни, трудни композиции. Но те са предизвикателство и ме усъвършенстват. И показват на какво съм способна на тези, които ще си изберат или поръчат картина за себе си.
Ако адресирам към вас нашата провокация – Нарисувай инвестиция!, какво смятате, че ще има на платното ви?
Нещо, което е по-трудно от най-трудната ми картина.
Каква ще бъде вашата провокация към участниците в Арт семестър?
Аз мисля, че целият ми артистичен път е провокация. Само ще я споделя.